30 августа 2024 г.
№ 795
ЦИРКУЛЯРНОЕ ПИСЬМО
Благочинным, настоятелям приходов и подворий,
игуменам и игумениям монастырей Саратовской епархии
Настоящим напоминаю Вам что, в связи с установлением в день памяти Усекновения главы Иоанна Предтечи Дня трезвости, согласно Циркулярному письму Управления делами Московской Патриархии за № 01/5041 от 29.08.2024 г., за Божественной литургией 11 сентября с. г., на всех приходах, подворьях и в монастырях Саратовской епархии необходимосовершить молебное пение «О страждущих недугом винопития или наркомании» иогласить Обращение Святейшего Патриарха Московского и всея Руси КИРИЛЛА по случаю Дня трезвости.
Рекомендации по организации Дня трезвости изложены в Журнале № 80 заседания Священного Синода от 25 июля 2014 года.
Контроль за исполнением данного Циркулярного письма возлагается на благочинных округов Саратовской епархии.
Приложения:
1. Циркулярное письмо Управления делами Московской Патриархии № 01/5041от 29.08.2024 г.
2. Текст Обращения Святейшего Патриарха Московского и всея Руси КИРИЛЛА по случаю Дня трезвости.
3. Журнал № 80 заседания Священного Синода от 25 июля 2014 года.
4. Текст молебного пения «О страждущих недугом винопития или наркомании».
+Митрополит Саратовский и Вольский ИГНАТИЙ
ЖУРНАЛ № 80 заседания Священного Синода от 25 июля 2014 года
ИМЕЛИ СУЖДЕНИЕ о мерах по развитию борьбы с алкогольной и наркотической угрозой.
Справка:
На протяжении многих лет Русская Православная Церковь ведет последовательную работу по борьбе с алкогольной и наркотической угрозой. В частности, президиум Межсоборного Присутствия, определяя повестку дня комиссий Межсоборного Присутствия, включил в нее тему: «Борьба с алкогольной угрозой и наркотической зависимостью». Во исполнение этого поручения комиссией по вопросам организации церковной социальной деятельности и благотворительности создан документ «Об участии Русской Православной Церкви в реабилитации наркозависимых», который обсуждался в епархиях и на сайтах информационных партнеров Межсоборного Присутствия, а затем был утвержден Священным Синодом в заседании от 25-26 декабря 2012 года (журнал № 128). Помимо этого комиссией был подготовлен документ «Концепция Русской Православной Церкви по утверждению трезвости и профилактике алкоголизма», также прошедший дискуссию в епархиях и сети интернет, и представленный к рассмотрению нынешнего заседания Священного Синода.
В свою очередь, Синодальная богослужебная комиссия отредактировала получающий в настоящее время распространение чин Молебного пения о страждущих недугом винопития или наркомании.
Кроме того, на рассмотрение Священного Синода поступило предложение Преосвященного митрополита Крутицкого и Коломенского Ювеналия возобновить общецерковное празднование Дня трезвости 29 августа (11 сентября), в день памяти Усекновения главы Иоанна Предтечи. Впервые такой праздник был установлен Святейшим Правительствующим Синодом в 1913 году (определение № 6966 от 8 августа), а 1914 году было решено проводить его ежегодно (определение № 2481 от 13-31 марта).
ПОСТАНОВИЛИ:
1. Принять Концепцию Русской Православной Церкви по утверждению трезвости и профилактике алкоголизма.
2. Одобрить к богослужебному использованию чин Молебного пения о страждущих недугом винопития или наркомании и направить его в Издательство Московской Патриархии для публикации в Журнале Московской Патриархии, а также в подобающих богослужебных изданиях.
3. Восстановить ежегодное празднование Дня трезвости 11 сентября (29 августа), в день памяти Усекновения главы Иоанна Предтечи, и рекомендовать архиереям и духовенству в этот день:
а. посвящать проповедь раскрытию важности сохранения трезвного образа жизни;
б. совершать Молебное пение о страждущих недугом винопития;
в. по возможности, во взаимодействии с государственными и общественными организациями, осуществлять публикации и проводить мероприятия, направленные на поддержание трезвого образа жизни.
Молебное пение
о страждущих недугом винопития или наркомании
Иерeй начинaет: Благословeн Бог нaш:
Чтeц: Царю Небесный: Трисвятое. Отче наш: Господи, помилуй, 12 раз. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся:
И псалом 26:
Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближатися на мя злобующым, еже снести плоти моя, оскорбляющии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Своем в день зол моих, покры мя в тайне селения Своего, на камень вознесе мя. И ныне се вознесе главу мою, на враги моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое: Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую враг моих ради. Не предаждь мене в душы стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое, и потерпи Господа.
Слава, и ныне: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. Трижды.
Тaже ектения:
Миром Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О свышнем мире:
Лик: Господи, помилуй.
О мире всего мира: И прочее.
О еже призрети милостивно на рабов Своих имярек, страждущих душею и телом, и разрешити их от уз смертоносныя страсти, Господу помолимся.
О еже избавити от пагубныя страсти винопития (или: наркомании) и соблюсти спасительным страхом в чистоте, воздержании и правде души страждущих рабов Своих имярек, Господу помолимся.
О еже посетити рабов Своих имярек благодатию Святаго Духа, и избавити их от греха сего, в них гнездящагося, Господу помолимся.
О еже низпослати рабом Своим имярек духа премудрости и разума и всадити в сердца их страх божественный, Господу помолимся.
О еже подати им силу препобедити пагубную страсть и припасти к Богу в покаянии, да причастницы благ вечных будут, Господу помолимся.
О сродницех их и знаемых, плачущих и болезнующих, чающих Христова утешения, и о еже прияти молитвы их и воздыхания, Господу помолимся.
О избaвитися имже и нaм от всякия скорби, гнева и нyжды, Господу помолимся.
Заступи, спаси, помилуй и сохрани нaс, Боже, Твоeю благодaтию.
Пресвятyю, Пречиcтую, Преблагословeнную, слaвную Владычицу нaшу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянyвше, сaми себе и дрyг дрyга, и вeсь живот нaш Христу Богу предадим.
Возглaс: Яко милоcтив и человеколюбец Бог еси, и Тебе слaву возсылaем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Лик: Аминь.
Таже, Бог Господь: и тропaрь, глaс 4:
Скорый в заступлении един сый, Христе,/ скорое свыше покажи посещение страждущим рабом Твоим,/ избави их от недуг и страстей,/ приведи их ко спасительному воздержанию/ и воздвигни к жизни вечней в любви к Тебе,/ во еже пети Тя и славити непрестанно,// молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.
Слава и ныне, глaс тойже:
(Тропарь иконе Божией Матере «Неупиваемая Чаша»):
Днесь притецем вернии,/ к божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматере,/ напaяющия верных сердца/ небесною Неупиваемою Чашею Своего милосердия,/ и людем верным чудеса показующия,/ яже мы видяще и слышаще,/ духовно празднуем и тепле вопием:/ Владычице Премилостивая,/ исцели наша недуги и страсти,/ молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего,//спасти души наша.
Прокимен, глaс 4: Тамо бо рука Твоя наставит мя, и удержит мя десница Твоя. Стих: Яко Ты создал еси утробы моя, восприял мя еси из чрева матере моея.
Ко Ефесеем послaние святаго апостола Павла чтение:
[глава 5, стихи 8-21]
Братие, яко чада света ходите: Плод бо духовный есть во всякой благостыни, и правде, и истине. Искушающе, что есть благоугодно Богови. И не приближайтеся к делом неплодным тьмы, паче же и обличайте. Бываемое бо отай от них, срамно есть и глаголати. Вся же обличаемая от света, являются: все бо являемое свет есть. Сего ради глаголет: востани, спяй, и воскресни от мертвых, и осветит тя Христос. Блюдите убо, како опасно ходите, не якоже немудри, но якоже премудри: Искупующе время, яко дние лукави суть. Сего ради не бывайте несмысленни, но разумевающе, что есть воля Божия: И не упивайтеся вином, в немже есть блуд: но паче исполняйтеся духом, глаголюще себе во псалмех и пениих, и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви.
Аллилyиа, глaс 4: Стих: Помощь моя от Господа, сотворшаго небо и землю. Стих: Изведи из темницы душу мою.
Евангелие от Луки: [глава 8, стихи 26-39]
Во врeмя оно прииде Иисус во страну Гадаринску, яже есть об он пол Галилеи. Изшедшу же Ему на землю, срете Его муж некий от града, иже имяше бесы от лет многих, и в ризу не облачашеся, и во храме не живяше, но во гробех. Узрев же Иисуса, и возопив, припаде к Нему, и гласом велиим рече: что мне и Тебе, Иисусе, Сыне Бога Вышняго; молюся Ти, не мучи мене. Повеле бо духови нечистому изыти от человека: от многих бо лет восхищаше его: и вязаху его узы железны и путы, стрегуще его: и растеразая узы, гонимь бываше бесом сквозе пустыни. Вопроси его Иисус, глаголя: что ти есть имя? Он же рече: легеон: яко беси мнози внидоша вонь. И моляху Его, да не повелит им в бездну ити. Бе же ту стадо свиний много пасомо в горе: и моляху Его, да повелит им в ты внити, и повеле им. Изшедше же беси от человека, внидоша во свиния, и устремися стадо по брегу в езеро, и истопе. Видевше же пасущии бывшее, бежаша, и возвестиша во граде и в селех. Изыдоша же видети бывшее: и приидоша ко Иисусови, и обретоша человека седяща, из негоже беси изыдоша, оболчена и смысляща, при ногу Иисусову, и убояшася. Возвестиша же им видевшии, како спасеся бесновавыйся. И моли Его весь народ страны Гадаринския отыти от них, яко страхом велиим одержими бяху. Он же влез в корабль возвратися. Моляшеся же Ему муж, из негоже изыдоша беси, дабы с Ним был. Отпусти же его Иисус, глаголя: возвратися в дом твой, и поведай, елика ти сотвори Бог. И иде по всему граду проповедая, елика сотвори ему Иисус.
Таже ектения сугубая:
Помилуй нас, Боже:
Лик: Господи помилуй, трижды.
Еще молимся о велицем Господине:
Лик: Господи помилуй, трижды.
Еще молимся о Богохранимей стране нашей:
Лик: Господи помилуй, трижды.
Не хотяй смерти грешных, но еже обратитися и живым им быти, пощади и помилуй рабов Твоих имярек, исцели болезни, уврачуй страсти душ и телес их, и, яко благосерд, прости им вся прегрешения вольная и невольная и скоро воздвигни их от пути погибели, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Лик: Господи помилуй, трижды.
Призри, Господи, милостивно на рабы Твоя имярек, порабощенныя пагубною страстию, даруй им познати сладость воздержания и произрастающих от него плодов духовных, молим Ти ся, услыши и помилуй.
О еже пощадити рабов Твоих имярек, и простити им всякое прегрешение вольное и невольное, показати на них великую Твою милость, избавити от греховнаго пленения и насилия диавольскаго, молим Ти ся, услыши и помилуй.
О еже не умрети рабом Твоим имярек лютою смертию, но оживотворитися Кровию Твоею Честною и исцелитися от горести, еюже их сопротивник напои, молимся Тебе, Врачу душ и телес, услыши и милостивно помилуй.
Яко бесноватаго страны Гадаринския божественною силою от насилия диавольскаго свободивый, исцели рабов Твоих имярек, люте страждущих, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Возглaс: Услыши ны, Боже Спасителю нaш, уповaние всех концев земли, и сyщих в мори далeче, и милоcтив, милоcтив бyди, Владыко, о гресех нaших, и помилуй ны: милоcтив бо и Человеколюбец Бог еси, и Тебе слaву возсылaем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Лик: Аминь.
Молитва
Владыко Господи, сотворивый человека по образу Твоему и по подобию, и Духа Святаго тому даровавый! Избави падшее создание Твое от работы вражия, отверзи ему двери покаяния, ангела светла посли ему, избавляюща от всякаго навета вражия. Услыши, Боже, припадающих к Тебе в скорби и печали и не отврати лица Твоего от одержимых пагубною страстию винопития [или: наркомании], но даждь им крепость, надежду, веру, произволение благое утверди и приведи их ко спасительному воздержанию, попали терние согрешений вольных и невольных, да вселится в них благодать Твоя, просвещающая и очищающая всего человека. Исцели их от тяжкаго недуга пиянства [или наркомании], свободи от омрачения духовнаго и окаменения сердечнаго. Даруй им здравие душевное и телесное, направи на путь трудолюбия и благочестия. Услыши, Милостивый Господи, вопль родителей и сродников, плачущих о чадех и ближних своих. Твое бо есть еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Лик: Аминь.
Отпуст.
Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матери, силою Честнаго и Животворящего Креста, молитвами святаго мученика Вонифатия и преподобныя Марии Египетск